ev3_listing

לגו מיינדסטורם – חווית משחק מנצחת

חווית המשחק של Lego Mindstorms  הינה מהיחודיות ביותר שקיימות. ערכות הלגו משלבות משחק, ותכנות המשחק על ידי המשתמש. כך  שמעבר למשחק עצמו נוצרת הבנה בתחום התכנות. עם ההתקדמות ביצירת הדגמים, ניתן להבין פקודות מורכבות יותר.

למעשה בכל משחק משולבת חווית המשחק וחווית הלמידה, של הרובוטיקה. לגו מיינדסטורם פיתחה  קהילה רחבה של מעריצים בכל רחבי העולם, הדגמים הולכים ונעשים מתוחכמים יותר ויותר כיאה לדור ה Y . בכל ערכה ניתן להרכיב מספר רובוטים המבצעים פעולות שונות.

הערכות השונות מתאימות גם לאלו שאין להם כל ניסיון בתכנות, וברובוטיקה. לבעלי ניסיון ברובוטיקה ניתן ליצור דברים מורכבים יותר, על פי רמת המיומנות.

סקירה של לגו מיינדסטורם

במאמר זה נסקור את הרכיבים שבערכת הלגו מיינדסטורם, כמו כן נראה מה ניתן ליצור מהחלקים השונים.

רכיבים וחלקים

הערכה כוללת קרוב ל 600 ‘לבני בנייה’, שמהם בונים צורות שונות של רובוטים ומתחבר להםמנועים, חיישנים, ולחלקים המכאניים השונים,. ניתן להוסיף צירים שונים ולשכלל את הערכה. בנוסף, ישנם חיישנים רבים בערכה. ביניהם חיישן אינפרא אדום, חיישן מגע, חיישן צבע, ושלט אינפרא אדום לשליטה בפעולות הרובוט. הרובוט מגיע עם 3 מנועי סרבו כאשר אחד מהם בינוני והשניים הנוספים גדולים יחסית.

מרכז הרובוט הוא ה’מוח’. המוח למעשה הינו לבנה חכמה בעלת בקר, הניתנת לתכנות קל על ידי ממשק פשוט. לאלה מכם שמבינים דבר או שניים ברובוטיקה, ניתן ליצור פקודות מורכבות אף יותר שיגרמו לרובוט לבצע דברים מורכבים יותר. החברה מצהירה כי 20 דקות לאחר פתיחת הקופסא ניתן כבר לתכנת רובוט. קל ופשוט.

תכנות הרובוט נעשה על ידי תוכנה יעודית לרובוט וחינמית. התוכנה תומכת בכל מערכות ההפעלה: אנדרואיד, IOS , סביבת תיכנות מותאמת לינוקס, וכמובן ווינדוס.

הרובוט נשלט על ידי ממשק הלבנה החכמה, התוכנה היעודת או אפליקציה יעודית מהטלפון.

הערכה לבדה מגיעה עם הוראות הרכבת לכמה רובוטים, אולם ניתן להוריד הוראות לבניית רובוטים נוספים, שנעשו על ידי המשתמשים ואושרו על ידי החברה.

החידוש הנוסף של מפתחי הלגו היא יצירה אישית למשתמש על ידי הוספת חומרה שלו לתכנות הרובוט. במידה והמשתמש יוצר חומרה משלו, הוא יוכל לתכנת את הרובוט על פי החומרה שלו. פיתוח זה יוצר מגוון רחב מאוד של ביצועים אפשריים בעתיד, שיווצרו על ידי מפתחי תוכנה מקצועיים.

מה ניתן ליצור עם החלקים השונים? וכיצד?

התשובה היא כמעט כל דבר שעולה בדעתכם. בשורות הבאות נראה מספר דברים מדהימים שיצרו עם החלקים. כמובן שהאפשרויות תלויות בהכרת הפונקציות ובידע של ממשק התוכנה.

למעשה ניתן לומר שתכנות הרובוט הוא שם המשחק. כאשר מבינים את הממשק כראוי, בעזרת יצירתיות, ניתן ליצור רובוט המבצע פעולות מרתקות. הנה מספר דברים שפותחו על ידי ילדים ברחבי העולם.

  • זרוע להרמת חפצים כבדים. הזרוע מתלבשת על היד ובלחצנים פשוטים תופסת את האובייקט בלא מאמץ. אל הזרוע מתחברת יד מתכווננת בדיוק כמו יד אנושית, ניתן להזיז את האצבעות המלאכותיות באופן מלא.
  • ניגון בגיטרה. דבר מדהים!!! שהצליחו ליצור זה ביצוע מוסיקלי בעזרת הרובוט שמנגן על הגיטרה. איך זה עובד? הרובוט מחולק ל 2 חלקים. חלק אחד בעל זרוע הפורט על המיתרים בקצב מוגדר מראש על פי הפקודות שהוא מקבל. החלק השני של הרובוט מוצמד לסוף הגיטרה ובדומה ליד אנושית הוא משנה את התווים על פי המנגינה. כך ניגנו שיר שלם עם גיטרה בעזרת הרובוט.
  • פתרון קוביה הונגרית. הרובוט פותר את הקוביה המסובכת ב 20 שלבים בלבד.
  • קיפול כביסה אוטומטי. דבר שעלול להתגלות כשימושי מאוד, הוא קיפול כביסה באמצעות הרובוט. הרובוט בנוי משלושה חלקים, כאשר כל צד מתרומם בתורו ומקפל צד מסוים בבגד. לאחר שלושה פעולות הבגד מקופל בצורה מסודרת ללא קמטים וקיפולים.

לסיום ניתן לסכם ש LEGO Mindstorms הינה חויית משחק ולימוד יחודית שרק הולכת ומתעצמת עם הכרת הפונקציות, והחלקים השונים. ניתן ליצור דברים יעילים לחיי היום יום, כמו גם צעצועים לילדים על ידי משחק עם הרובוט.

לפרטים ורכישת לגו מיינדסטורם לחצו כאן

Share this post

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן