Droid Commander75253-201909-PDP-Standard-Block2

ערכת הרובוטיקה של לגו – הפתרון המושלם ללימוד יסודות הרובוטיקה.

לימוד הרובוטיקה נחשב לתחום קשה ומורכב. הלימוד כולל פקודות משתנות לתכנות הרובוט, בנוסף לזה נדרש תכנון פיזי של הרובוט הכרוך בהכרות וידע עם זוויות בנייה נכונות. חברת לגו מציעה מגוון ערכות לגו לרובוטיקה כאשר כל ערכת רובוטיקה נותנת מענה בדיוק על נקודה זו.

חווית המשחק מלמדת בצורה חוויתית וחיה את הפקודות הנכונות לכל תנועה, כמו גם את המבנה הנכון של הרובוט.

בעולם בו קצב ההתקדמות הטכנולוגית היא מהירה ביותר, ומה שכיום חדש למחרת כבר ישן, כדאי לדעת לאן מועדות פניה של הטכנולוגיה בעתיד. דבר זה יוכל לסייע לנו להבין את החידושים הצפויים לנו בעתיד.

על פי מה שנראה בתעשייה הטכנולוגית בשנים האחרונות, ההתקדמות היא לכיוון הטמעת יכולות אנושיות בכל מכשיר ולו הקטן ביותר. אין ספק כי היכולת של המכשיר להבין צורך אנושי, מעלה את האפקטיביות שלו עשרת מונים. ההתפתחות של תחום הרובוטיקה תלוי בהתקדמות היכולות של ‘בינה מלאכותית’, שתוכל לזהות ולהבין טוב יותר התנהגות אנושית.

התפתחות זו נראית במכשירים השונים המלווים את חיינו, החל מהטלפון החכם בו מותקנת עוזרת וירטואלית המסוגלת להבין פקודות אנושיות ולהתנהל על פיהם, וכלה במערכות ‘בית חכם’ לסוגיהם שגם הם מתיימרות להבין פקודות אנושיות כל שהם.

הצורך בהנגשת תחום הרובוטיקה לילדים.

חוסר הנגישות להבנה בתחומים אלו, מונע את הסקרנות הטבעית אשר בדרך כלל מאפיינת ילדים רבים.

חברת Lego Education מספקת מענה מושלם לבעיה זו, על ידי ערכות הרובוטיקה ניתן להבין כיצד פועלות מערכות רובוטיות בצורה פשוטה וחיה. בנוסף ניתן להתקדם עם הערכה וליצור דברים מורכבים יותר. חשוב להבין כי התקדמות ביצירת הפקודות פירושה, הבנה רחבה יותר בתחום הרובוטיקה והבינה המלאכותית.

מה נדרש כדי להתחיל ללמוד בעזרת ערכות הרובוטיקה של לגו?

כל מה שנדרש כדי להתחיל ללמוד בעזרת ערכת לגו לרובוטיקה – התקנת התוכנה היעודית למחשב, ואחר כך לפעול לפי המדריך שבתוכנה המפרט צעד בצעד שלבי העבודה עם הערכה מפתיחת הערכה, הכרת הלבנה החכמה וחיבורה למחשב, ועד הכרת כלל החלקים של הערכה. לבנים, גלגלי שיניים, חיישנים, ועוד. בנוסף המדריך מכיל הוראות בניה של מודלים שונים שמתחיל ממודל פשוט ובסיסי ועולה ברמה עד רמה מתקדמת, וכל מודל מלווה לפחות בתוכנה אחת שהמדריך מפרט תפקיד כל פקודה בתוכנה.

מה ניתן ללמוד בעזרת ערכות הרובוטיקה של לגו?

הערכות יסייעו בהבנת פעולת תוכנית מחשב, מהו קלט, מהו פלט וכיצד המחשב מבצע את הפעולות.

נקודה חשובה לא פחות היא הכרות כללית עם עולם הרובוטיקה. הבנה זו תסייע לכם להבין כיצד הרובוט פועל ומה הוא אמור לעשות.

לאחר השגת שליטה מלאה בערכה ניתן ללמוד על צורת הבנייה הנכונה, הבנה ברורה בגלגלי שיניים ובאופן פעולתם, כמו גם מנופים וכפי שיפורט להלן.

גלגלי שיניים.

בגלגלי שיניים הערכות מסייעות בהבנת מספר כללים בסיסיים.

  • צורת סיבוב המגבירה את מהירות הגלגל – בצורה זו גלגל השיניים הגדול מניע את הגלגל הקטן, ובכך הוא גורם לו להסתובב יותר מהר ממנו. שני הגלגלים נעים בכיוונים הפוכים זה מזה.
  • צורת סיבוב המקטינה את מהירות הגלגל – בצורה זו הגלגל הקטן מניע את הגלגל הגדול. מהירות הגלגל הגדול קטנה, ממהירות הגלגל הקטן.
  • גלגל סרק – גלגל סרק הינו גלגל אמצע העומד בין שני גלגלים וגורם להם להסתובב בכיוונים מנוגדים.

מנופים.

הכרת העקרונות של המנופים השונים. פעולות רובוטיות רבות פועלות על בסיס המנוף כמו.

  • מנוף הינו מוט הפועל על ציר מסוים, כובד על אחד הצדדים גורם להנפת המשקל הכבד יותר בצד השני. דוגמה טובה לכך היא נדנדה על בסיס משקל היושבים בשני הצדדים.
  • קיצור של אחד הצדדים יוביל לצריכת משקל מרובה להנפה בצד השני. עקרון זה חשוב לצורך ההבנה של רמת הכוח המתגברת או נחלשת עם ההנפה. בכך ניתן ליצור את הכוח הרצוי בזרוע הרובוטית.

לסיום סיכמנו עבורכם את תרומת הערכות ללימוד הרובוטיקה.

  1. הכרה של עולם הרובוטיקה באופן כללי.
  2. התנסות בעולם התכנות.
  3. הבנת העקרונות ההנדסיות.
  4. הבנה של חוזק קונסטרוקציות.
  5. מעוררות סקרנות ומגבירות את ההתעניינות של התלמידים בתחום.
  6. מפתחת חשיבה יצירתי והנדסית.

רוצים להזמין את ערכת הלגו הראשונה שלכם? לחצו כאן לצפיה בקטלוג >>

Share this post

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן