Young designer engineer using a 3D printer in the laboratory and studying a product prototype, technology and innovation concept

הדפסת דגמים ומודלים תלת מימד

כל מה שצריך לדעת על: הדפסת דגמים ומודלים תלת מימד

העולם של הדפסת דגמים תלת מימד, התפתח במהירות בשנים האחרונות, עד כדי אפשרויות בלתי נתפסות. יצירת עיצובים, אבות טיפוס מורכבים בהנדסה ומודלים לרפואה- בעלות זניחה ביחס לשיטות הישנות בתחום.

האפשרויות להדפסה בתלת מימד הן אין סופיות, ומתפתחות עם השנים יותר ויותר. כיום ניתן להדפיס רכיבים חילופיים למכונות, מזון תעשייתי ראוי למאכל, חלקים להשתלה במקום הפלטינות המסורתיות, ועוד ועוד.

מאמר זה יצלול לתוך עולם הדפסת דגמים בתלת מימד, ויתן סקירה תמציתית על הנושא.

מהו מודל תלת מימד?

מודל תלת מימד, הוא אובייקט שנוצר בעזרת תוכנת מידול לתלת מימד. לאחר תכנון ובניית המודל בתוכנת המחשב, ניתן להדפיס אותו במדפסת תלת מימד. כמובן, נדרש לבחור בטכנולוגיה המתאימה ובחומר המתאים מתכת, פלסטיק גמיש או קשיח, בהתאם לפונקציונאליות של המודל.

מדפסת תלת מימד, הופכת את האובייקט שעוצב בתוכנה, לחפץ ממשי, תלת מימדי. המדפסת בונה שכבה אחר שכבה את החפץ המודפס, מה שיכול להמשך לעיתים ליותר מיום אחד, עד שהמודל מוכן.

מהם היתרונות של הדפסת מודלי תלת מימד?

היתרונות של השימוש במדפסת 3D הם מרשימים במיוחד:

  1. התאמה אישית: בעבר, כאשר היה צורך בחפץ ספציפי, היה צורך לשלם הון לצורף או לאמן, שיבצעו את המשימה באופן ידני אישי. כיום, המדפסת מאפשרת הדפסת מודלים בתלת מימד לפי דרישה, תוך התאמת האובייקטים עד רמות דיוק גבוהות במיוחד. הסגנון, הגודל, הצורה וכל העדפה אחרת של המשתמש, יכולות לבוא כאן לידי ביטוי.
  2. אב טיפוס חסכוני: בעבר היו מכינים אב טיפוס במפעל, תוך שימוש בטכניקות כמו יציקה, עיבודים שונים, ועבודה ידנית יקרה. כיום, מתכננים בתוכנת המידול את החלק, ומדפיסים. תוך כמה שעות, אפשר למצוא את נקודות החולשה, הדורשות תיקון במודל.
  3. חסכון בחומר: בניגוד לתהליכים הרגילים, בהם חורטים מתוך החומר את הצורה, מכרסמים ומשייפים- כאן בא לשימוש רק החומר המדוייק לצורך הדפסת המוצר.
  4. חדשנות: מדפסת תלת מימד, מייצרת אין סוף אפשרויות, לפיתוח והתקדמות עצמאית. לכן היא מהווה בסיס, לחידושים טכנולוגים אדירים, ותעשיות חדשניות רבות. למשל בניתוחים לאיחוי שבר- השתלת ברגים שיוצרו מחומר ייעודי במדפסת. הדפסת מזון למטרת חסכון במשאבי כדור הארץ, וחידושים נוספים שיתגלו עם הזמן.
  5. ייצור ביתי: מחירי המדפסות הולכים ויורדים. בתי ספר כבר מחזיקים מדפסת כזו, המאפשרת לתלמידים והצוות, להתנסות בה באמצעות הדפסת מודלים תלת מימד. עם הזמן צפויים המחירים לרדת, למחיר שגם משפחות, ירשו לעצמן להחזיק במדפסת תלת מימד. כך הן יוכלו ליצור או לתקן דברים בבית, כמו צעצועים, חלקי חילוף ועוד.

הדפסת דגמים ומודלים תלת מימד

3D Deisgn- הדפסות תלת מימד

3D Deisgn מעמידה לרשותכם, את הידע ההנדסי העשיר בתחום ואת צוות החברה שלנו להדפסת תלת מימד. בכל שלבי התכנון וההיערכות, עד להדפסה: בחירת החומרים להדפסה, התאמת הפרמטרים כך שהתוצר יעמוד בדרישות שלכם, ושימוש במדפסות תלת מימד מהירות, מקצועיות וקפדניות, המבטיחות תוצאה איכותית ומדויקת במיוחד.

אצלנו תוכלו להדפיס אב טיפוס, חלקים למוצר סופי, ייצור בסדרות קטנות ובינוניות, הדפסות לסטודנטים, מודלים אדריכליים ועוד. כי אין גבול לדמיון ולהדפסות.

אם גם לכם יש מוצר או דגם שאתם רוצים להדפיס בתלת מימד, צרו איתנו קשר בטלפון 04-8661668, צוות המומחים והמהנדסים שלנו לרשותכם!

Share this post

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן