הדפסה בתלת מימד

יתרונות השימוש במדפסות תלת מימד עבור חברות פיתוח

עוסקים בפיתוח? יזמים סדרתיים שפשוט לא יכולים להפסיק לחשוב על רעיונות חדשים ויצירתיים? על עולם מדפסות תלת המימד לבטח שמעתם, אך אנו בטוחים שתזכו ללמוד מספר דברים חדשים מקריאת המאמר שלפניכם.
חדשים בתחום? הכירו את הטכנולוגיה.

מדפסת תלת המימד הראשונה הומצאה בשנת 1983 על ידי צ’אק האל מחברת “3D Systems”, שנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום עד היום. בשנת 2006, עם תפוגתו של הפטנט, הפך רעיון פורץ דרך זה לנחלת הכלל וכיום חברות רבות מציעות מדפסות תלת מימדיות מסוגים שונים הפועלות בטכניקות שונות, אלו העיקריות שבהן:

SLA – סטריאוליתוגרפיה: טכניקת ההדפסה הראשונית, בבסיסה עומד שימוש בפוטופולימר – נוזל המתמצק בעת חשיפה לאור. מיצוק הנוזל מתבצע ‘שכבה-אחר-שכבה’ באמצעות לייזר. תכונותיו הסופיות של המודל אינן אופטימליות, שכן רגיש מאוד לתנאים סביבתיים שונים.

FDM – התכה ומיזוג לשם מידול: טכניקת הדפסה זו הוצגה על ידי חברת”Stratays” בשנת 1991 ולמעשה היוותה את הבסיס לבנייתה של מדפסת תלת המימד הראשונה בקוד פתוח. בבסיס הטכניקה, אשר נחשבת לפופולרית ביותר כיום, מצוי חוט פלסטיק המועבר דרך דיזה מחומת ויוצא חוט דק שבונה את המודל ‘שכבה-אחר-שכבה’ (מזכיר את אופן פועלו של אקדח דבק חם).

SLS – סינטור בשימוש לייזר סלקטיבי: טכניקה ותיקה אשר גם היא עושה שימוש בקרן לייזר (בדומה ל-SLA), אך עם הבדל עיקרי – חומר הגלם הוא אבקת פלסטיק, והנפוץ ביותר אבקת ניילון.
השימוש בשיטה הזאת מאוד הנפוץ, בעולם הפיתוח מכשור רפואי, רפואת השיניים, ועוד.
חסרונותיה בכך שצבע המודל הוא אחיד (לא ניתן לייצר חלקים שקופים) ופני שטחו גסים.

SLM – התכה בעזרת לייזר סלקטיבי: חומר הגלם בבסיס טכניקה זו הוא אבקת מתכת המותכת, כאמור, באמצעות קרן לייזר. הטכניקה נחשבת לאיכותית מאוד ומאפשרת יצירת מודל מדויק ביותר.
נוסף על אלו קיימות מספר טכניקות שונות כדוגמת EBM (התכה באמצעות אלומת אלקטרונים), PolyJet (מיצוק פוטופולימר באמצעות אור סגול ואף הדפסה בגבס.

הדפסה תלת מימדית – כל הסיבות לבחור בה

ראשית, חיסכון. לא עוד תשלום של עשרות אלפי שקלים (במקרה הטוב) עבור פיתוח אבטיפוס. אומרים שאין טוב ממראה עיניים, ונכון הדבר שבעתיים כאשר מציגים מוצר למשקיעים, לדוגמא.

כמובן שגם ליזמים ולמפתחים עצמם “נוח” יותר לראות את המוצר בשלושה מימדים. שנית, מדובר בטכניקת בנייה “מודולרית” המבטיחה שאתם לא “נתקעים” עם אב-הטיפוס אלא בידכם להשתמש בתוצר שהודפס, לשנותו ולשפרו.

הרעיון הוא לאפשר לכם את החופש ליצור ולשפר את אב הטיפוס עד אשר יתקבל מוצר איכותי הראוי לייצור המוני. נוסף על כן, אין צורך להיצמד למוצר “Stand Alone”, אלא להגיע לידי מוצר מודפס הניתן לשילוב במנגנונים וברכיבים מודפסים אחרים.

הצוות שלנו יבחן את הרעיון שלכם מבחינת התכונות המכניות הנדרשות, חומרי ההדפסה המתאימים ונוספים במטרה להבטיח שביעות רצון מרבית. למידע, פרטים נוספים והצעת מחיר אטרקטיבית, אנא הרגישו בנוח לפנות אלינו בכל שאלה.

Share this post

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן