story-cubes-classic4

משחקי קופסא לילדים

משחקי קופסא לילדים לפיתוח הקוגניציה והדמיון

משחקי קופסא הם בילוי מועדף במשפחות רבות, בימי שגרה, סופי שבוע וחופשה. הם מספקים שעות בידור וחוויה, שעות גיבוש ואושר בלי סוף.

תחום המשחקים מפותח כל כך, שהוא כולל מאות ואלפי אפשרויות בשוק. החל במשחקים קלאסיים העוברים מאות שנים במורשת עולם המשחק, כמו שחמט ומנקלה, ועד משחקים חדשים, ואטרקטיביים כמו סיפור בקוביות, או ג’ונגל ספיד.

מאמר זה ירחיב על נושא משחקי קופסא לילדים בגילאים השונים.

מהו משחק קופסה?

משחק קופסא הוא משחק שאפשר לארוז את כל מרכיביו לתוך קופסא סגורה. הוא מציע פעילות מלאה, המתרחשת על פי רוב סביב שולחן. קיים מגוון רחב של משחקי קופסא מוכרים או חדשניים, המיועד להרכבי שחקנים שונים:

  1. מספר השחקנים: ישנם משחקים המיועדים לשחקן אחד, כמו משחקי חשיבה. יש הפונים לשני שחקנים, בדרך כלל משחקים תחרותיים של אחד נגד רעהו. ישנם המיועדים למשחק קבוצתי של שלושה ויותר.
  2. גיל השחקנים: ישנם משחקים המיועדים לגיל הקטן, שנתיים ושלוש, כמו משחקי חשיבה לפעוטות, משחקי מניה ועוד. יש משחקי קופסא למשפחה, הפונים לגילאים הצעירים, של גיל שלוש או ארבע עד שמונה. גילאים אלו מתאפיינים באסטרטגיה קלה, חשיבה, שיתופיות ועוד. יש את טווח הגילאים הגבוה, המיועד על פי רוב מגיל שמונה או תשע ומעלה.
  3. מטרת המשחק המרכזית: מטרת המשחק המרכזית היא, המטרה החינוכית או ההתפתחותית, שעמדה מול עיני המפתחים, כשעבדו על המצאת המשחק. ישנן מטרות מוטוריות, ישנן לימודיות- כמו מניה, ויש מטרות כמו אסטרטגיה, הבעה, זכרון ועוד. יפורט על כך בהמשך.
  4. רווחים משניים ממשחק קופסא: משחקי הקופסא הם דרך מצויינת ללמד ילדים מיומנויות חשובות וערכים, כמו: פתרון בעיות, עבודת צוות, לדעת להפסיד בכבוד, סיבה ותוצאה, ומיומנויות חברתיות חשובות.

לסיכום, משחק קופסה הוא דרך מצויינת לבלות עם בני המשפחה או החברים. עם מדף של משחקי קופסא, לעולם לא משעמם. תמיד אפשר לפתוח משחק, ולקבץ סביבו את כל בני המשפחה המתאימים בגילם למשחק.

פיתוח כישורים וערכים באמצעות משחקי קופסא

משחקי קופסא מתחלקים לקטגוריות לפי המטרה המרכזית שלהם, שהוא ערך התפתחותי, לימודי, קוגניטיבי, חברתי או רגשי.

דוגמאות לקטגוריות נפוצות:

  • משחקי אסטרטגיה מיועדים לפיתוח היכולת, לתכנן מהלכים לטווח הארוך והקצר, על מנת להשיג מטרה, ולבניית תכניות פעולה. השחקנים נדרשים לחשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, קבלת החלטות ועוד.
  • משחקי חשיבה לפיתוח מיומנויות חשיבה וניתוח, זיכרון, תשומת לב והגיון. משחקים אלו מפתחים מיומנויות קוגניטיביות וזריזות מנטלית.
  • משחקי מוטוריקה עדינה דורשים מהשחקנים להשתמש בידיים ובאצבעות, בצורה מבוקרת ומדוייקת. משחקים אלו מפתחים תיאום עין יד ומיומנויות מוטוריות. חלקם משמשים להכנה לכתיבה.
  • משחקי שיתוף פעולה המיועד ללמד את ערך העבודה המשותפת. המשחקים אינם תחרותיים, אלא כל השחקנים פועלים למול מטרה אחת. מפתחים עבודת צוות, תקשורת, מיומנויות חברתית ופתרון בעיות.

משחקי קופסא לילדים

3D Deisgn- מקדמת את מהנדסי דור העתיד

3D Deisgn מקדמת טכנולוגיות חדשניות, במתן פתרונות הנדסיים יצירתיים. כמו כן, שיווק טכנולוגיות חדשניות, המסייעות לקדם אפקטיביות, יעילות ויצירתיות אצל מהנדסי עולם העתיד.

ובמילים פשוטות, אנו משווקים משחקי קופסא מובחרים, אתגרי פאזלים, ערכות לגו ורובוטיקה, חומרי גלם למדפסות תלת מימד ומדפסות. כל מה שקשור לדור העתיד של המהנדסים, וכל מה שיכול לעזור להם להתפתח לקראת העתיד הטכנולוגי.

צרו קשר עם כל שאלה והתלבטות בטלפון 04-8661668, ונשמח לעזור לכם.

Share this post

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן